Zie hier de toppers die met de ondernemers aan de slag gaan…
Roy is van huis uit fiscaal jurist. Roy is ruim 16 jaar ondernemer en was in de eerste 5 jaren van zijn ondernemerscarrière eigenaar en CEO van een belastingadvieskantoor. Hij heeft van dat kantoor een groot succes gemaakt en inmiddels werken er zo’n 30 mensen. Hoewel Roy met zijn belastingadvieskantoor veel ondernemers (met belastingen en regelgeving) hielp, wilde hij meer dan dat. Hij besloot daarom om het kantoor (gedeeltelijk) te verkopen en af te treden als CEO, zodat hij echt zijn passie kon gaan najagen. Hij wilde ondernemers namelijk nog meer helpen. Een stap verder dan alleen financieel en fiscaal advies. Hij wilde ondernemers helpen om op hoog niveau te ondernemen. Er voor zorgen dat ze hun omzetpotentie kunnen benutten, de omzet met x% kunnen verhogen. Hun coachen om alles uit hun bedrijf te halen. Dat begint vaak met de interne organisatie op orde te brengen en processen te verbeteren, maar door Roy zijn kennis van internationale wet- en regelgeving en zijn vele contacten in het buitenland, wordt de omzet ook vaak verhoogd door concrete nieuwe markten aan te boren (exporteren van producten en diensten).
Bart heeft een bedrijfskundige achtergrond aan Nyenrode Business Universiteit en is al zijn hele leven actief op het gebied van internationaal zakendoen. Bart heeft van 2007 tot 2012 in Bangalore (India) gewoond en gewerkt om vandaaruit Nederlandse ondernemers te helpen met zakendoen in India. In de afgelopen 12 jaar heeft Bart vele honderden ondernemers, klein en groot, bijgestaan van strategie en business plan ontwikkeling tot en met juridische, fiscale en operationele aspecten die komen kijken bij export. Momenteel is Bart actief als commercieel verantwoordelijke voor diverse exportmarkten voor een van de grootste keukenfabrikanten van Europa en is hij ook beschikbaar via Onderneem Internationaal als coach voor ondernemers met serieuze internationale ambities.
Judith is een zeer energieke dame, ruimdenkend, creatief en altijd zeer geïnteresseerd geweest in vele culturen, altijd gretig om nieuwe dingen te leren en te ontdekken. Ze heeft veel gereisd, hetgeen haar een goed inzicht geeft in verschillende culturen. Ze beschikt over uitstekende analytische en communicatieve vaardigheden, neemt graag initiatief en is een doorzetter. Ze heeft een goede allround ervaring in het leiden van internationale teams, accountmanagement, product management, marketing en internationaal business.
Ze vindt het een uitdaging om nog meer mooie bedrijven te mogen coachen in hun internationaliseringsproces, in welke fase dan ook. Door haar achtergrond, buitenlandervaring, het spreken van de lokale talen en haar enorm netwerk, worden de nieuwe buitenlandse kansen samen met het bedrijf bekeken. Culturele aspecten en verwachtingen van het doelland worden besproken. Vooral in de Spaanstalige landen en India is dit een mooi proces vindt ze. Daarna volgt er een concreet plan van aanpak voor de implementatie van de internationalisering.
Rick is afgestudeerd als marketing manager met een grote passie voor sport. Zowel de maatschappelijk kant van sport (o.a. gezondheid, vitaliteit, inclusiviteit) als de commerciële kant van sport (o.a. stadionbouw, innovaties, sportevents) bieden ongelofelijk veel kansen voor Nederlandse bedrijven en dit is dan ook een grote sector in Nederland.
Rick heeft vanuit zijn werk voor Orange Sports Forum een groot internationaal netwerk opgebouwd bij overheden, bedrijven en (sport)organisaties. Ook heeft hij al vele coaching trajecten uitgevoerd, diverse handelsmissies en gezamenlijke beursinzendingen georganiseerd en andere vervolgtrajecten geïnitieerd en uitgevoerd.
Het is daarom een ontzettend mooie uitdaging om ondernemers vanuit mijn kennis, ervaring en netwerk te ondersteunen met hun exportambities!
Marijn heeft zich sinds 2018 in Nederland gevestigd, maar heeft vele jaren in het buitenland gewerkt (van 2008 tot 2018). Zijn specialisatie is het opzetten en begeleiden van nieuwe tech bedrijven. Hij heeft daardoor veel ervaring met verschillende internationale bedrijfsculturen. Hieronder volgen een paar voorbeelden.
Foodpanda is een thuis bezorg bedrijf voor voedsel opererend onder de vlag van het Duitse moeder bedrijf Rocket Internet. Het was nog maar net opgestart toen Marijn daar begon en is inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste thuis bezorg bedrijven ter wereld. Zijn verantwoordelijkheid was het ontwikkelen en managen van de gehele digitale marketing in Singapore (social media, SEO, GDN, Mailchimp, en partnerships).
Bij Hotel Quickly was hij een van de founders en country manager voor Singapore en Maleisië Het concept bestond uit het snel kunnen boeken van nog beschikbare hotel kamers. Zijn bijdrage was o.m. het realiseren van een uitbreiding van dit concept voor 6 steden naar 18 landen en het ophalen van bijna 8.7M USD voor de financiering ervan.
FreakOut is een van de grootste Japanse Ad-Tech bedrijven. Marijn heeft gerealiseerd dat FreakOut ook kantoren kon openen in 6 landen. In die tijd is het bedrijf ook naar de beurs gegaan. Momenteel heeft het vestigingen in 19 landen en een personeelsbestand wereldwijd van ca. 1000 mensen.
IFLIX is een soort Netflix, maar dan vooral gericht op ontwilkkelingslanden; goedkoper en met een lokaal aanbod. Als Head of Expansion heeft hij de groei meegemaakt van IFLIX van 3 naar 24 landen in Afrika (Zuid Afrika, Zimbabwe, Nigeria, Kenya en Ghana, Azie Myanmar)
Samenvattend, Marijn heeft in meer dan 14 landen gewerkt en heeft zich vooral beziggehouden met het opzetten en realiseren van groei van tech- en ecommerce bedrijven. Marijn wil die kennis ook graag aan anderen doorgeven.
[gdlr_video url=”https://www.youtube.com/watch?v=QSOCCCnOR4Q”]