Interviews

logo@2xzwart

Na succesvolle carrières in de haar & cosmetica-industrie, besloten de broers Richard en Jeroen Wilmink om hun droom na te jagen: een eigen cosmeticamerk ontwikkelen. Terwijl de wereld zich concentreerde op schoonheid aan de buitenkant, raakten de broers geïnspireerd door schoonheid van binnenuit. Zeventig procent van je huidconditie wordt immers bepaald door voedingsstoffen die je tot je neemt. In 2011 werd hun droom werkelijkheid en werd hun merk Oolaboo opgericht. Lees hieronder het verhaal waarin we hun internationale ambities bespreken.

makeyourownspirit logo wit zwart
Op 8 juni 2020 gingen we in gesprek met Michel en Wout, de Belgische ondernemers achter ‘Make Your Own Spirit’. Bij Make Your Own Spirit kan je een fles bestellen met een gepersonaliseerd etiket. Ze hebben een ruim aanbod aan templates, maar ook een eigen creatie is van harte welkom! De dranken die je kunt bestellen zijn gin, wodka, rum en whisky. Alle dranken zijn van zeer goede kwaliteit, dit maakt het extra leuk om de fles cadeau te geven. Ze bezorgen niet alleen in Nederland & België, maar zijn inmiddels al actief in 7 landen. De kernwaarden van ‘Make Your Own Spirit’ zijn: Fast, Easy, Fun & Quality. Een jong, dynamisch bedrijf met een ruimdenkende toekomstvisie. Benieuwd geworden naar de groei van Make Your Own Spirit? Lees dan snel verder!
cheesepp logo no background
Op 26 mei 2020 gingen we in gesprek met Gert-jan Rutgers, één van de eigenaren van Cheesepop food group. Cheesepop produceert gepofte kaasbites. Een heerlijk tussendoortje, maar ook perfect om te verwerken in een salade of soep. Ze hebben inmiddels meerdere smaken van de Cheesepops op zowel de nationale als de internationale markt! Een zeer inspirerend bedrijf dat vanaf dag 1 bezig was met de internationalisatie. We vroegen Gert-jan naar de uitdagingen die op hun pad kwamen, maar ook of hij nog tips had voor ondernemend Nederland. Lees snel verder voor de antwoorden van Gert-jan!
Toen Sam zag dat er een tekort was aan schrijfmateriaal in ontwikkelingsgebieden kwam hij in 2014 met het idee van Correctbook. Een herbruikbaar notitieboek: een eenmalige uitgave en oneindig plezier. Correctbook wordt momenteel in 5 landen verkocht, maar het bedrijf is in maar liefst 11 landen actief. Correctbook steunt basisscholen in ontwikkelingslanden en creëert hier ook werkgelegenheid. Ben jij benieuwd hoe? Lees hieronder het inspirerende verhaal van Correctbook!
logo-van-ton-payoff-84x94

De producten van TON zijn niet voor iedereen. Wel voor mensen die genieten van goed eten bekroond met een heerlijke, eerlijke saus. Een duurzaam gemaakt mooi, product, boordevol pure ingrediënten. Waarom? Simpel. Er is geen alternatief voor echt en vers. Van Ton is al verschillende jaren een internationaal bedrijf. Benieuwd met welke landen ze zaken doen? Lees het is ons interview met Sanne.